Jdi na obsah Jdi na menu
 


Icom transport koupí šest stovek autobusů

8. 2. 2007
  • Datum: 8.2.2007
  • Autor: (ČTK)
  • Zdroj: Mladá fronta DNES
  • Rubrika: Vysočina
  • Strana: 04

Seskupení dopravních firem, v nichž má majoritní podíl jihlavský Icom transport, nakoupí během pěti let 600 nových autobusů.
Budou vybaveny motory, které z hlediska dopadu jejich provozu na životní prostředí splňují nejpřísnější evropskou normu. „O investici zhruba za 3,5 miliardy korun se ucházejí dva prodejci, kteří nabízejí značky Mercedes Benz a Karosa. Hodnotit mohou i cestující,“ řekl ekonomický ředitel společnosti Jan Varhaník.
Icom nakupuje autobusy pro regionální dopravu, kterou dotuje kraj; stát přispívá na nákup vozů. „Na základě zákona o zadávání veřejných zakázek jsme byli povinni udělat výběrové řízení,“ uvedl Varhaník. Obálky s nabídkami Icom otvíral v závěru ledna. To, že se přihlásily jen dvě společnosti, podle Varhaníka způsobil požadavek na motory splňující normu Euro 5. Uvedl, že pro nová vozidla bude tato norma povinná až od podzimu příštího roku.
Oba prodejci poskytnou po jednom autobusu, které v testovacích jízdách na Vysočině i v jiných částech země ujedou po patnácti stovkách kilometrů. Cestující mohou vozy zhodnotit v anketě. Skupina firem provozuje přes 800 autobusů, obě testované značky se na nich zatím podílejí zhruba stejným dílem. Asi polovina novějších vozů splňuje normu Euro 3.
Icom plánuje obměnit pět stovek autobusů, další stovku chce použít na rozšíření osobní dopravy. O nové zakázky se nyní podnik uchází v Ústeckém kraji.
„Máme vytipované i jiné oblasti,“ podotkl Varhaník. Seskupení provozuje vozidla v průměru osm let. Vyřazené autobusy, které se ještě dají provozovat, prodá. Zbylé, jichž bývá většina, likviduje.
Icom má majoritní podíl v ČSAD Slaný, Benešov, Jindřichův Hradec a Ústí nad Orlicí, vlastní třebíčské Trado Bus a Trado Mad, vstoupil do ČSAD Praha-západ. Seskupení ročně přepraví přes čtyřicet milionů cestujících. Stát ročně Icomu přispívá na nákup pětatřiceti autobusů, dotace na jeden autobus se nyní bude pohybovat kolem šesti set korun. Seskupení jich celkem každý rok pořizuje osmdesát až sto. Větší investice Varhaník zdůvodnil tím, že nové vozy mají nižší provozní náklady a cestování v nich je pohodlnější; tím se zvyšuje šance firem získat zakázky.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

dotas

(etas, 17. 6. 2010 11:46)

Zajimalo by mě zda řidiče kteryho pošlou na ekonomické jízdy a vzápětí zjistí na vyplatní pásce že tyto jízdy musel zaplatit aniš by vám někdo dal podepsat prohlášení že stím souhlasyte nebo upozornil na takovou skutečnost,je to skutečnost která se odehrává v ČSAD Ústi nad orlicí,mám jiné informace.Doufám že pán Kratochvíl si toto přečte,a dokaže osobně odpovědět.manžel je ochotny a společnosti vždi vyhoví,ale toto je už příliž.a co se týka pana Kuběnky z Ústi tak ten člověk bude žalován u soudu.Věřím že se mi dostane odpovědi.na email etas@email.cz.děkuji

Busy

(tina, 8. 2. 2008 19:04)

Doufám že ty autobusy budou mít pořádnej vytápěcí systém protože jinak asi v životě topit nezačnou a my v těch autobusech umrzneme v zimě někdy je to i o zdraví když tam sedíte třeba 2.5 hodiny... Někteří by se nad sebou měli zamyslet.I ohledně posil a rušení spojů...

 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA