Jdi na obsah Jdi na menu
 


Plynové autobusy mají první čerpací stanici v kraji

30. 4. 2007
  • Datum: 30.4.2007
  • Autor: (ČTK)
  • Zdroj: Mladá fronta DNES
  • Rubrika: Kraj Karlovarský
  • Strana: 02

Karlovarský Dopravní podnik (DP) má první plnicí stanici na zemní plyn v kraji. Budou ji využívat nejen městské autobusy, k dispozici bude i pro veřejnost. Karlovarská plnicí stanice má kapacitu až 5000 metrů krychlových denně, což pro provoz autobusů dostačuje. Vzhledem ke stavebnicové konstrukci stanice ji lze dále rozšiřovat podle toho, jak se bude zvětšovat vozový park. Karlovy Vary by měly mít do roku 2010 k dispozici 16 autobusů Irisbus firmy Iveco. První dva už tento týden vyjely na linky v lázeňském městě, další dva je budou následovat v příštích dnech. „Za každý vůz jsme zaplatili asi 6,5 milionu korun,“ uvedl ředitel DP Pavel Bohánek.
Karlovarský DP má objednáno celkem šestnáct autobusů s tím, že každý rok odebere čtyři. Do přípravy zázemí pro tyto vozy v areálu podniku letos investoval na 3,9 milionu korun. Podle Bohánka by z této částky mělo uhradit ministerstvo dopravy zhruba 75 procent.
„Požádali jsme ministerstvo rovněž o dotaci na pořízení prvních čtyř autobusů. Čekáme, jak uspějeme. Na dalších dvanáct autobusů chceme získat příspěvek z regionálního operačního programu Evropské unie,“ poznamenal Bohánek.
Pro přechod na zemní plyn se karlovarský DP rozhodl především kvůli snížení zátěže životního prostředí v lázeňské části města. Zejména tam by se měly autobusy poháněné zemním plynem objevovat. Výhodou stlačeného zemního plynu je také jeho cena, která je například ve srovnání s benzinem poloviční. „Plynové motory produkují až o devadesát procent nižší emise škodlivin. V případě oxidu uhličitého je to o dvacet procent méně než u benzinových motorů,“ řekl Pavel Novák z Českého plynárenského svazu.
DP Karlovy Vary, jehož majoritním vlastníkem je město, ale bude i dále investovat do nákupu autobusů poháněných dieselovými agregáty. Ještě letos dostane čtyři nové nízkopodlažní vozy, jejichž motory splňují přísnou normu na škodliviny Euro 5. Náklady na jejich pořízení se pohybují kolem 26 milionů korun.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA