Žluté autobusy vyjely do Prahy
- Datum: 13.2.2007
- Autor: (ČTK)
- Zdroj: Mladá fronta DNES
- Rubrika: Kraj Karlovarský
- Strana: 03
Nový přepravce nabízí jednorázové jízdenky z Varů do Prahy za 120 korun. Autobusy společnosti Student Agency včera poprvé vyjely na novou linku mezi Prahou a Karlovými Vary. Firma se tady pokusí získat cestující v přímém konkurenčním souboji s dalším dopravcem, Asianou. Obě dvě společnosti budou jezdit každou hodinu a nasazují na trasu moderní velkokapacitní autobusy. Která bude úspěšnější a přiláká více cestujících, to bude možné posoudit nejdříve tak za jeden až dva měsíce.
Žluté autobusy Student Agency pojedou na lince mezi Prahou a Karlovými Vary za 120 korun, v případě jízdenky na pevné datum. Současně s tím nabízí na tři měsíce takzvané otevřené a kreditní jízdenky za 50 korun.
„Zájem o cestu s novým dopravcem mělo včera několik desítek lidí,“ uvedl majitel společnosti Radim Jančura. „Na nějaké větší hodnocení je opravdu příliš brzy. Věřím, že za nějaký čas získáme takový počet cestujících, že linka bude efektivní,“ poznamenal Jančura.
Cestující chce společnost přilákat nejen na úvodní slevy, ale také na několik služeb v průběhu jízdy. Patří k nim například denní tisk, nápoj zdarma nebo možnost poslouchat hudbu. Na rozdíl od Asiany umožňuje přepravu malých zvířat, například koček nebo psů. Musí být umístěny v přepravce nebo tašce, jíž má cestující během jízdy na klíně nebo pod sedačkou. Pak za přepravu nic neplatí.
Za jízdu autobusem Asiany zaplatí cestující 140 korun. Zájem pasažérů chce společnost udržet nabídkou slevových karet Bus Multi Ticket, které zavedla letos v polovině ledna. Při pěti jízdách přijde držitele karty Standard za 495 korun jedna cesta na 99 korun.
„Jinak s úpravou běžného jízdného nepočítáme, nehodláme jezdit za dumpingové ceny. Stejně tak zůstává v platnosti náš jízdní řád a stále jezdíme každou hodinu,“ uvedl generální ředitel Asiany Alexej Litvin. Ten nevylučuje, že v prvních dnech může Asianě počet cestujících klesnout. „Zatím to ale z předprodeje jízdenek nějak výrazně znát není,“ konstatoval Litvin.
Lidé si ale podle něho budou možná chtít vyzkoušet nového dopravce, takže se počet přepravených osob může na čas snížit. „Od roku 2000, kdy jsme na trase mezi Karlovými Vary a Prahou začali jezdit, jsme stále rozšiřovali počet spojů a získali si slušné renomé. Své cestující si chceme udržet i nadále,“ dodal Litvin.