Dopravní podnik hledá šéfa
- Datum: 15.5.2007
- Autor: EVA KUČEROVÁ
- Zdroj: Mladá fronta DNES
- Rubrika: Mladoboleslavsko
- Strana: 03
Valná hromada mladoboleslavské společnosti odvolala jednatele, nový vzejde z výběrového řízení. Valná hromada Dopravního podniku Mladá Boleslav odvolala z funkce jednatele společnosti Petra Kadaníka. Zároveň rozhodla zrušit ke 31. květnu funkci ředitele podniku. Jednatelem byl dočasně pověřen náměstek primátora Adolf Beznoska, který musí do čtyřiceti dnů předložit valné hromadě návrh na nového jednatele společnosti, který vzejde z výběrového řízení a který bude do budoucna také podnik řídit. Valná hromada také odvolala dozorčí radu a zvolila ji v novém složení. Stoprocentním vlastníkem podniku je město.
„Vadí nám způsob odvolání jednatele společnosti Petra Kadaníka, který o tom byl informován až novináři. Ukazuje to na zbabělost vedení města, které dělá politicky motivované personální čistky zákulisním způsobem a nemá odvahu sdělit své personální záměry jednotlivým pracovníkům z očí do očí,“ uvedl za opoziční ČSSD zastupitel Robin Povšík.
Primátor Raduan Nwelati to popírá. „K personálním změnám vedla nespokojenost vedení města s dosavadním vedením podniku. Cílem změn je vybrat do vedení kvalitního odborníka a z dopravního podniku vytvořit zdravý podnik, který bude schopen vytvářet přiměřený zisk, a tím si i vytvářet za pomoci města rezervy na obnovu vozového parku,“ uvedl primátor města Raduan Nwelati. Zájemci o funkci jednatele by měli také předložit návrh, jak si představují budoucnost podniku. Primátor upozornil na to, že dopravní podnik vykazoval uměle nižší náklady tím, že si nevytvářel rezervy. Příspěvek města dopravnímu podniku tak dosud pokrýval jen úhradu ztráty, ale nestačil na vytváření přiměřeného zisku. Dopravní podnik nyní musí řešit problém, jak zásadně obnovit stárnoucí vozový park, ve kterém je zhruba deset až patnáct vozů ve špatném technickém stavu, který vede i k vyšším nákladům na jejich údržbu.
Podle Robina Povšíka ČSSD při hlasování o rozpočtu na rok 2007 upozornila, že je porušeno usnesení zastupitelstva, které ukládá uvolnit každoročně tolik peněz, aby mohly být pořízeny dva nové autobusy. „Vedení města to ignorovalo a prosadilo částku odpovídající nákupu jednoho autobusu. Několik měsíců po hlasování o rozpočtu označí situaci za kritickou a snaží se vyvolat potřebu nákupu nových vozů,“ poznamenal Povšík.
Nyní město chystá na základě výběrového řízení nákup jednoho nízkopodlažního autobusu, ale je nutné najít řešení podstatně větší obnovy vozového parku. „Dopravní podnik si může například vzít úvěr, který mu bude garantovat město. Druhou variantou je jednorázový nákup nových autobusů městem, které pak autobusy vloží do majetku dopravního podniku. Třetí možností je kombinace obou předchozích variant,“ uvedl primátor Raduan Nwelati.
Podle něj by se měly do budoucna koupit autobusy jezdící na zemní plyn. „V Mladé Boleslavi vznikla nedávno jako první v kraji plnicí stanice na zemní plyn,“ řekl Nwelati. U autobusů na zemní plyn jsou o něco vyšší náklady na údržbu či parkování, ale ušetří se na pohonných hmotách a jsou ohleduplnější k životnímu prostředí.
„K personálním změnám vedla nespokojenost vedení města s dosavadním řízením podniku.“
primátor Mladé Boleslavi Raduan Nwelati