Jdi na obsah Jdi na menu
 


Autobus vs. lokálka

11. 4. 2007
  • Datum: 11.4.2007
  • Autor: (tl)
  • Zdroj: Haló noviny
  • Rubrika: ZRCADLO REGIONŮ
  • Strana: 11

Rozhodnutí kraje zrušit ve všední dny provoz lokálky na železniční trati mezi Kopidlnem a Dolním Bousovem se setkalo u některých starostů obcí, jimiž vláček projíždí, s nečekanými emocemi a komentáři, jakoby se krajské zastupitelstvo dopustilo ekologického zločinu, jen aby dalo vydělat jím řízené dopravní společnosti OREDO.
Situace v dopravní obslužnosti obcí je však jiná, než je starosty prezentována ve sdělovacích prostředcích, včetně veřejnoprávní televize.
Rozhodnutí kraje předcházela podrobná analýza vytíženosti železniční dopravy na této trati, jak zdůraznil pro Haló noviny krajský zastupitel Lubomír Štěpán (KSČM). Ukázalo se, že od časných ranních hodin až po poslední večerní spoj (jímž mimochodem cestoval jediný pasažér, a to ještě jen pár stanic) využívá vláček mnohem méně cestujících, než tvrdí starostové. Tím se stává jinak ekonomičtější a ekologičtější železniční doprava na této trati ve srovnání s dopravní obsluhou malými autobusy mnohem méně ekologickou i ekonomickou. Motor malého autobusu, jímž měl být provoz lokálky ve všední dny nahrazen, je opatřen narozdíl od vlaku nejen účinnými katalyzátory, ale spotřebuje jen zhruba desetinu nafty ve srovnání s motoráčkem. I pro občany by mělo být nasazení malého autobusu výhodnější, mohli by nastupovat přímo na návsi a netrmácet se k nádraží, které leží i dva kilometry za obcí. Víkendový provoz na železniční trati by měl zůstat v plném rozsahu zachován.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA