Jdi na obsah Jdi na menu
 


Zastupitel kritizuje radnici za dopravu

26. 3. 2007
  • Datum: 24.3.2007
  • Autor: Petr Doubrava
  • Zdroj: Pardubický deník
  • Rubrika: Moje Pardubicko
  • Strana: 09

 
Sociální demokrat Jacek Morávek považuje jízdné za předražené. Do kritiky dopravní politiky města a cen v městské hromadné dopravě (MHD) se pustil zastupitel města Jacek Morávek (ČSSD). Jízdné se mu zdá drahé, kvalita nevyhovující.
„Novými tarifními podmínkami MHD se Pardubice zařadily mezi města s nejdražším jízdným v republice! Drahá pardubická karta údajně zrychluje odbavení. Při nástupu více cestujících, kdy někteří ještě označují různé typy jízdy, o tom lze přinejmenším pochybovat,“ říká Jacek Morávek. Podle něj se cena za odbavovací systém vyšplhá na desítky milionů korun. Morávek upozorňuje, že dopravní podnik má rozpočet kolem 300 milionů korun, ale od lidí vybere „jen“ 115 milionů za cestovné. „ Nebylo by v této situaci lepší koupit nové autobusy, zatrolejovat další trasy, postavit nové zastávky či opravit stávající? Což takhle jízdné naopak zlevnit, systém zjednodušit, zavést přestupní časové jízdenky a naučit občany více a masově používat MHD? To by jednoznačně vedlo ke snížení automobilové dopravy v Pardubicích a přineslo úspory nejen ekonomické, ale i ekologické,“ navrhuje .
Ve srovnatelných městech převažují podle Morávka časové přestupní jízdenky a vychází pro cestující příznivěji. Smyslem MHD jako veřejné služby není ale podle Morávka pouze výdělečnost. „Vedení města, které dopravní podnik kontroluje, by si mělo více uvědomovat důležitost veřejné dopravy a jak významná je její role v bezmála stotisícovém městě, obzvláště za situace, kdy Pardubice nemají vyhovující obchvat. Na radnici se však myslí jinak a vzkaz občanům je jasný! „Choďte pěšky, plaťte předražené jízdné nebo použijte svůj automobil“,“ soudí Morávek.
Předseda představenstva dopravního podniku Alexandr Krejčíř (ODS) namítá, že Morávek smíchal několik složitých problémů dohromady. „Naopak si myslím, že nový odbavovací systém je pro cestující přínosem. Svědčí o tom i zájem o čipové karty, kterých je vydáno téměř 50 tisíc. Nastaveným tarifem a rozdělením do zastávkových pásem naopak chceme přivést k MHD cestující na kratší vzdálenosti.“

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA