Dopravní podniky vydírají občany
- Datum: 28.5.2007
- Autor: Václav MÍKA
- Zdroj: Haló noviny
- Rubrika: Z DOMOVA
- Strana: 06
Rozhovor s Ivankou Divišovou, předsedkyní klubu KSČM v plzeňském zastupitelstvu
* Dobíjení předplatních jízdenek na plzeňskou MHD, tzv. Plzeňských karet, bude od června možné již jen na dvou místech v Plzni. Nezdá se vám to na město s téměř 165 tisíci obyvateli trochu málo?
Jestliže chci poskytovat službu obyvatelstvu, tak ta služba musí být snadno přístupná. Dříve se dala Plzeňská karta dobít a koupit téměř kdekoliv. To opravdu zůstanou dvě prodejní místa na celou Plzeň? Nevím o tom nic, slyším to prvně od vás.
* Plzeňské dopravní podniky uzavřou k 31. 5. čtyři prodejny, ve kterých si lidé mohli zajistit předplatné. Až v polovině září budou po Plzni rozmístěny samoobslužné automaty, ve kterých bude možné dobít Plzeňskou kartu za pomoci běžných bankovních platebních karet.
Ne že bych podceňovala dříve narozené spoluobčany. Ale vezměte si takovou pětašedesátiletou babičku nebo dědečka, kteří si budou z platební karty dobíjet Plzeňskou kartu nebo stát dvě hodiny frontu v Tylovce (v této plzeňské ulici se nachází jedna ze dvou prodejen, které zůstanou zachovány-pozn.aut.). Dopravní podniky se opravdu zbláznily. Ajestli míní šetřit peníze na službách pro obyvatele... To je vrchol, na 165tisícové město dvě prodejny. V tom případě aby byly otevřené 24 hodin denně, aby se nával lidí rozložil. Nejen že prodloužili interval mezi jednotlivými spoji tak, že se dnes na zastávce čeká 12 až 15 minut. Lidé už si z toho v Plzni dělají psinu, že městská doprava jezdí jak sobí spřežení na Čukotce jednou za týden. Navíc jsou tramvaje narvané. Situaci znám, protože používám městskou hromadnou dopravu denně, jak trolejbusy, tak autobusy a tramvaje. Mě už vadí to, že od jisté doby jezdím v narvaných a špinavých tramvajích. A pořád chtějí dopravní podniky další peníze.
* Vidíte nějakou možnost, jak tuto situaci zlepšit?
Bohužel dopravní podniky si dělají co chtějí. A zastupitelstva se nikdo neptá. Zastupitelstvo si duplo tím, že jim neschválilo požadavek na zvýšení finančního příspěvku v takové výši, jakou dopravní podniky požadovaly. A vidíte, co z toho je. Narvané tramvaje, dlouhé spoje a teď se dokonce ruší prodejny. Od dopravních podniků je to prostě vydírání. Protože dopravní podniky vědí, že občané i návštěvníci Plzně musí používat MHD. Tak vydírají jak město, tak i zastupitele.
Komentáře
Přehled komentářů
1. ta paní používá mhd denně a dění okolo městský firmy asi jako členka zastupitelstva města nemá potřebu sledovat. k čemu v tom zastupitelstvu potom sedí?
2. všechno stojí peníze, i mhd, a tady se najednou někdo diví, že dp chce víc peněz. jako zastupitel je opravdu člověk na svým místě.
3. suma sumárum je vidět, že paní předsedkyně neví o čem mluví a zasloužila by nakopnout do prdele a nahradit někým schopnějším.
ta paní je úplně blbá
(pavel2, 3. 6. 2007 13:41)