Jdi na obsah Jdi na menu
 


Kontrola zabrala, tramvaje brzdí

23. 3. 2007
  • Datum: 23.3.2007
  • Autor: PETR JEŽEK
  • Zdroj: Mladá fronta DNES
  • Rubrika: Kraj Plzeňský
  • Strana: 02

V Plzni si už řidiči dávají pozor, hrozí jim vysoké tresty. Řidiči plzeňských tramvají výrazně zpomalili. Při odbočování na výhybkách jezdí téměř krokem. Je to výsledek pokut od vedení podniku, které řidiči dostali po nedávné prověrce dodržování předpisů. Ta ukázala na značnou nedisciplinovanost řidičů.
Na křižovatce U Zvonu, kde smějí tramvaje jezdit maximálně patnáctikilometrovou rychlostí, naměřil radar při kontrole i téměř dvojnásobné překročení limitu. „U šesti tramvají byla naměřena rychlost vyšší než dvacet kilometrů v hodině, u dalších čtrnácti byla od patnácti do dvaceti kilometrů v hodině,“ popisoval šestého března těsně po změření osmadvaceti projíždějících tramvají šéf plzeňských drážních inspektorů Milan Mašek. Sám přiznal, že tak tristní výsledky nečekal.
Generálního ředitele Plzeňských městských dopravních podniků Michala Krause zjištění inspektorů rozzlobilo. Dopravní podnik nyní připravuje novou směrnici o proškolování a přezkušování řidičů. Kraus naznačil, že dopravní podniky chystají přísnější a častější kontroly svých zaměstnanců. Jednou z cest by měly být i úpravy v nastaveních tachografů v tramvajích, trolejbusech a autobusech. Tachografy zaznamenávají informace o průběhu jízdy včetně rychlosti, po úpravě by v jejich pamětech údajně mělo zůstávat více dat. Kraus dokonce nevyloučil ani možnost, že dopravní podniky si budou samy pomocí radaru řidiče kontrolovat.
Dopravní podniky dostaly od drážní inspekce data z policejního měření s tím, aby situaci se svými zaměstnanci samy vyřešily. Pokud by inspektoři při dalším měření zjistili, že problémy přetrvávají, mohli by dopravci vyměřit až stotisícovou pokutu. A kdyby i pak řidiči dál chybovali, v dalším kole by mohla sankce být až trojnásobná.
Plzeňan František Tomík, který tramvají jezdí téměř každý den, si opatrnější jízdy řidičů všiml. „Na výhybkách začali jezdit krokem. Nejen U Zvonu, ale po celém městě,“ řekl Tomík. Inspekce měřila rychlost tramvají na výhybkách právě proto, že při překročení rychlosti zde nejčastěji hrozí vykolejení a těžké havárie.
***
* Postihy řidičům tramvají za rychlou jízdu
Přestupky zjištěné při kontrole 6. března dostal za úkol s řidiči vyřešit zaměstnavatel. Někteří hříšníci šli na pohovory, část jich přišla o prémie a ředitel PMDP pohrozil, že při opakovaných prohřešcích jim ukončí pracovní poměr. Pokud by další kontrola dopadla znovu tak špatně, postih od drážní inspekce bude hrozit i dopravním podnikům.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA