Jdi na obsah Jdi na menu
 


Podniky Škody Holding v Maďarsku a Rusku očekávají vyšší prodeje

16. 2. 2007
  • Datum: 16.2.2007
  • Autor: Ivan CINKA a Miloslav VORLÍČEK
  • Zdroj: Haló noviny
  • Rubrika: Ekonomika
  • Strana: 08

Zahraniční akvizice Škody Holding - maďarský GanzŠKODA, výrobce trolejbusů a novosibirský Sibelektroprivod, producent trakčních motorů - plánují letos výrazné růsty prodejů. Škodovka se tak stala lídrem na středoa východoevropském trhu trolejbusů, kde působí už pouze polský Solaris, který vyráběl vozy právě ve spolupráci s Ganzem, ale poslední dva roky už s francouzským Cegelecem.
Maďarský podnik Ganz-Škoda se 150 lidmi, kterou převzala Škoda Holding ještě jako firmu Ganz Transelektro loni v listopadu, očekává letos tržby půl miliardy korun. Meziroční nárůst výroby bude několikanásobný, neboť plzeňské strojírny kupovaly fungující firmu v konkurzu. »Sériovou výrobu a expedici jsme zahájili v lednu,« uvedl Jaromír Šilhánek, generální ředitel plzeňské Škody Electric, jednoho ze tří největších výrobců trolejbusů v Evropě, která obě firmy řídí. Ceny i kvalita škodováckých a maďarských vozů jsou srovnatelné, ale až o 15 procent levnější, než trolejbusy od Neoplanu nebo švýcarského Hessu. Ganz má dva důležité kontrakty na dodávku více než 30 trolejbusů do Budapešti a zhruba poloviny kusů pro Rigu. Dodávky mají pokračovat. Ganz, který má silnou pozici také v Itálii, má rozjednány další dva významné kontrakty v Brazílii a další jihoamerické zemi, kam má dodávat elektrické pohony. Uchází se o Debrecín a zvítězil v tendru na elektrické výzbroje pro budapešťské metro, který získal francouzský Alstom.
»V Maďarsku má Ganz-Škoda velmi silný růstový potenciál, zejména při obnově vozového parku trolejbusů,« uvedl Šilhánek. Vozy půjdou také do dalších zemí. Ganz-Škoda vyrábí v Budapešti a Baje. V představenstvu je Jaromír Šilhánek a Jaromír Jelínek ze Škody Transportation. Sibelektroprivod Novosibirsk, který Škodovka koupila koncem roku 2004, vyrábí s 900 lidmi stejnosměrné trakční motory a výzbroje pro kolejová vozidla a trolejbusy. Loni utržil 580 milionů korun a letos plánuje 700 milionů Kč. »Firmě se daří, za loňský rok bude mít několikamilionový zisk,« řekl Šilhánek.
Zaměřuje se jen na obrovský ruský trh a republiky bývalého SNS, například firmu Belaz z Běloruska. »Posilujeme tam naši účast. Minulý týden se vyměnil management. Z ČR tam přišel generální a výrobní ředitel,« řekl Jiří Zapletal, šéf holdingu, který zatím nejedná o koupi jiné podobné firmy. Škoda Electric se 450 lidmi plánuje letos bez zahraničních akvizic dvoumiliardové tržby. Loni utržila 1,53 miliardy korun. Loňský zisk bude na úrovni deseti procent obratu, dodal Šilhánek. Na letošní rok má podepsané zakázky za 3,9 miliardy Kč.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA