Nízkopodlažní tramvaj se podobá trolejbusům
- Datum: 2.2.2007
- Autor: kla, čtk
- Zdroj: Lidové noviny
- Rubrika: Metropole/Praha
- Strana: 06
- PRAHA
Do pražských ulic vyjede od příštího týdne nová nízkopodlažní tramvaj. Jde o modernizovanou verzi standardního typu tramvaje T3. Ještě letos hodlá dopravní podnik rekonstruovat stejným způsobem dalších jedenáct vozů.
Upravený vůz má z jedné třetiny sníženou podlahu, takže jeho přednosti ocení především maminky s kočárky a vozíčkáři. Nová tramvaj je o metr delší a méně hlučná než klasická.
„Modernizace tramvaje přišla zhruba na osm milionů korun,“ řekl pražský radní Radovan Šteiner. Kvůli prodloužení bude zatím jezdit v soupravě pouze jeden vůz upraveného typu. Bude využívána na linkách především v Praze 6, které jsou méně vytížené. Pravděpodobně půjde o linky 2, 25 nebo 15.
Tramvaj má podvozky a motor původní, nová je skříň, interiér a kabina pro řidiče. Svým vzhledem mírně připomíná staré trolejbusy. Odlišení je podle Šteinera zapotřebí proto, aby ji ostatní řidiči rozpoznali. Musejí totiž počítat s její větší délkou, když ji budou míjet. V únoru by měl v hlavním městě přibýt ještě jeden upravený tramvajový vůz. Dopravní podnik počítá s modernizací minimálně 55 tramvají. Nový typ se podle Šteinera osvědčil už v Ostravě nebo v Liberci. Měl by se objevit i v dalších městech. Kromě nového typu T3 má Praha ještě 18 nízkopodlažních tramvají. V letošním roce vyjede do ulic i dalších 20 nových vozů Škoda 14T, na jejichž designu se podílela designérská kancelář Porsche.
Celkem je v Praze na 900 tramvají. Do šesti let by v metropoli měly jezdit jen nové tramvaje nebo staré, ale kompletně zrekonstruované. Praha je protkaná stočtyřicetikilometrovou sítí tramvajových kolejí. Nové trasy povedou do míst, kam tramvaje nikdy nejezdily. Měly by jezdit do malešického sídliště, do Holyně a Radlic.