Jdi na obsah Jdi na menu
 


Revizoři chodí do jazykových kurzů

28. 3. 2007
  • Datum: 28.3.2007
  • Autor: Jakub Mračno
  • Zdroj: Právo
  • Rubrika: Praha - Střední Čechy
  • Strana: 10

Učí se i lépe komunikovat * Dopravní podnik tak chce vyjít vstříc zahraničním turistům
Nepotrestaní černí pasažéři ze zahraničí, ale také bezradní turisté v metru a další veřejné dopravě by už brzy měli být minulostí. Kvůli zkvalitňování služeb se učí stovka zaměstnanců dopravního podniku cizím jazykům a zásadám správné komunikace.
Podobně jako desítky městských strážníků se již v těchto dnech připravuje stovka pracovníků pražského dopravního podniku (DP) na kurzy, které do budoucna chce podnik zajistit všem svým pracovníkům, již jsou v častém kontaktu s veřejností.
„Jde hlavně o pracovníky informačních středisek, kteří cestujícím radí, kudy cestovat nebo jaké jsou aktuální výluky. Dále to budou hlavně revizoři a také dozorčí v exponovaných stanicích metra v centru,“ vysvětlil personální ředitel DP Jaroslav Ďuriš.
Podle náměstkyně primátora Markéty Reedové (SNK-ED) je celý projekt prospěšný jak pro samotné uchazeče, tak hlavně pro zkvalitnění služeb v hromadné dopravě. „Je to naše výhoda oproti jiným městům, městskou hromadnou dopravu využívá i mnoho turistů, celkový podíl cestovního ruchu je přitom na hrubém domácím produktu za Prahu téměř čtyřicet procent,“ řekla Právu Reedová.
Podle jejích slov byl tento pilotní projekt, který vyjde na 3,5 miliónu, hrazen z poloviny z fondů EU, dalších asi čtyřicet procent dal DP stát, zbytek pak Praha. „Určitě je potřebné, aby mohli tito pracovníci komunikovat s cizinci, ale také aby byli příjemní a vstřícní k domácím cestujícím,“ dodala Reedová.
První stovka pracovníků podniku podle Ďuriše už v těchto dnech přechází z jazykového na komunikační kurs. „Kurs komunikace je dvanáctitýdenní, jazykový je dvakrát delší, dozorčí a pracovníci informačních center se učí anglicky, revizoři pak navíc i německy,“ upřesnil Ďuriš.
Podle jeho slov projde pilotním projektem na 240 pracovníků podniku, je to ale pouze 5 % všech, které by chtěl podnik jazykově vzdělávat.
„Ohlasy jsou zatím pozitivní a věříme, že bude projekt pokračovat a jazykově i komunikačně se připraví do několika let všichni pracovníci, kteří mají kontakt s veřejností,“ dodal Ďuriš. Za lepší znalosti zatím pracovníci nebudou mít vyšší platy, do budoucna se počítá i s tím.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA