Jdi na obsah Jdi na menu
 


Ceně jízdenky komfort MHD podle řady cestujících neodpovídá

18. 4. 2007
  • Datum: 18.4.2007
  • Autor: JANNI VORLÍČEK
  • Zdroj: Ústecký deník
  • Rubrika: Ústecko
  • Strana: 11

Na kvalitu služeb MHD si stěžují cestující a někteří zastupitelé. Díky nedávnému zdražení jízdného MHD začínají někteří lidé raději jezdit do města autem. Tvrdí, že je to pohodlnější a někteří dokonce říkají, že je to vyjde finančně na skoro stejné peníze.
Například Oldřich Pánek si stěžuje, že i ve špičkách jezdí autobusy v příliš dlouhých intervalech, navíc mu vadí přeplněnost vozů.
„Kolikrát mám při jízdě pocit, že stojím na jedné noze uprostřed hydraulického lisu. A když takto pojedu desetkrát denně, což je normální, zaplatím 140 korun. To už je pohodlnější jet autem,“ stěžoval si Pánek.
Bývalý náměstek primátora a opoziční zastupitel za SZSP Tomáš Jelínek tak velkým kritikem cen jízdenek není. „Znám ceny trolejbusů a údržby i ceny energie, čili vstupních nákladů. Ale zvyšování cen je třeba dobře zvažovat, protože to určitě vyvolá odliv cestujících, kteří začnou jezdit autem. S tím souvisí i komfort cestování, kde ta situace není dobrá. Na to se naváže třeba i problém parkování,“ řekl.
Cenu jízdenek kritizuje též Marian Páleník z Přátel přírody. „Zatímco například cena benzínu od roku 1989 stoupla zhruba čtyřikrát, cena jízdenky čtrnáctkrát. Samozřejmě, magistrát to odůvodňuje nákupem trolejbusů a podobně. Jenže MHD musí být dotovaná, nelze na ní vydělat.“
Jiří Škoda, krajský místopředseda Strany Zelených kritizuje i komfort MHD. „Je třeba navýšit spoje, zkrátit intervaly ze čtyřikrát za hodinu alespoň na pětkrát za hodinu. Když zakážeme do centra vjezd automobilům, což by mohlo vyřešit některé problémy, musíme také nabídnout hodně kvalitní MHD.“
Také Páleník si myslí, že úroveň MHD klesla. „Pan primátor by se někdy měl v nejhorší dopravní špičce svézt v nejnaplněnějších vozech. Sám, bez delegace, aby věděl, jak se normálním lidem cestuje.“Zároveň opakoval argument říkající, že zdražování povede k částečnému zhoršení ovzduší a k nárůstu parkovacích ploch spolu s ústupem městské zeleně a vytlačením chodců. „Nárůst počtu automobilů v centru se podepíše na vzhledu města. Všude budou nové obří betonové krabice, mezi nimi podél silnic hluk a tak lidi radši budou sedět doma u televize, než aby šli ven.“
***
Zvyšování cen
* Cena základní časově omezené jízdenky v MHD je nyní 14 Kč
* Od roku 1989 jsou jízdenky čtrnáckrát dražší, cena benzínu přitom stoupla jen čtyřikrát

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA