Student Agency bude jezdit ze Zlína do Prahy
- Datum: 7.3.2007
- Autor: MILAN LIBIGER
- Zdroj: Mladá fronta DNES
- Rubrika: Východní Morava
- Strana: 01
Mezi regionální dopravce, kteří provozují autobusové linky ze Zlína do Prahy, se v dubnu vklíní silný konkurent - společnost Student Agency. Cestující chce nalákat především na nízké ceny a vysoký komfort. „Budeme se snažit, abychom byli nejlevnější, nebo maximálně stejně drazí jako konkurence,“ řekl ředitel Student Agency Radim Jančura.
„Samozřejmě, že to je konkurence. Uvidíme, jestli se s nimi pustíme do cenové bitvy. Bude to záležet na situaci,“ řekl Oldřich Holubář z ČSAD Vsetín.
„Teprve čas ukáže,“ podotkl náměstek ředitele ČSAD Uherské Hradiště Ivan Kallus.
Firma Student Agency, která se zabývá mimo jiné i prodejem letenek a zprostředkováváním pracovních příležitostí v zahraničí, zatím nestanovila přesnou cenu jízdného. Podle Jančury se ale bude pohybovat kolem hranice dvou set korun. Zřejmě mírně pod ní.
Jen pro srovnání: ČSAD Vsetín dnes jezdí ze Zlína do Prahy za 240 korun. Uherskohradišťské ČSAD za 210 korun, Housacar za 195 korun. Kromě ceny chce Student Agency vsadit také na vyšší komfort. Cestujícím nabídne ve svých autobusech občerstvení, denní tisk, a také jim umožní poslouchat rádio či sledovat filmy. „To není běžná věc. A my jsme přesvědčeni, že má smysl a může na lidi účinkovat,“ řekl Jančura, jehož firma provozuje levné luxusní linky už mezi Brnem a Prahou či Libercem a Prahou.
Vsetínský dopravce pravidelně investuje do obnovy vozového parku v dálkové přepravě miliony korun, podobný luxus ale nabídnout nemůže.
Občerstvení nebo poslech hudby cestujícím nedokáží nabídnout ani ostatní společnosti ve Zlínském kraji, které se zabývají autobusovou dopravou. Student Agency chce každý den vypravit ze Zlína do Prahy pět spojů. První ve tři hodiny ráno, poslední v sedm večer. Opačným směrem denně pojedou čtyři autobusy.
Podle předpokladů firmy bude cesta trvat maximálně čtyři a půl hodiny. Brzké ranní spoje a noční možná o ještě patnáct minut méně.
Regionální dopravci se domnívají, že počet stávajících spojů ze Zlína do Prahy odpovídá poptávce cestujících. A pokud přibude další konkurent, vezme jim zákazníky. „Jestli ubude cestujících, budeme na to muset nějak reagovat,“ dodal Holubář.